Toimitusehdot

Huom!Verkkokaupasta tilaamisen jälkeen saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. 
Vahvistuksen puuttuminen tarkoittaa, että tilaus ei ole rekisteröitynyt järjestelmäämme. 
Ota tällöin välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.



Toimituskustannukset

Netraudan valikoimista löydät yli 15 000 tuotetta,
joiden toimitusmaksu on ilmainen, kun tilauksesi loppusumma ylittää 200 €.

HUOM! Ilmainen kotiin toimitus ei koske erillisrahditettavia tuotteita. Jokaisen tuotteen tiedoissa toimituskustannuksen kohdalla on erikseen maininta, onko kyseessä erillisrahditettava tuote vai tuote, joka toimitetaan ilmaiseksi asiakkaalle. Showroomeissamme esillä olevat mallituotteet, jotka ovat poistomyynnissä, ovat myös erillisrahditettavia tuotteita mikäli muuta ei ilmoiteta.

Muista aina tarkistaa tuotekohtaiset toimituskustannukset ja –ehdot, jotka on ilmoitettu tuotekortissa.


Toimitusaika

Tuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti.
Tuotteen toimitusaika on ilmoitettu tuotekortissa muiden toimitusehtojen yhteydessä arkipäivinä tai viikkoina.
Emme vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista.

 

Toimitustavat

Kotiin toimitus

Kun tuotteen toimitustapana on kotiin toimitus, asiakas saa tuotteen ilmoittamaansa toimitusosoitteeseen. 

Kotiin toimitettavat tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen, mutta toimitukseen ei kuulu esimerkiksi tuotteen siirtämistä rakennuksen yläkertaan tai sisään kantoa.

Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta puhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.

Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat toimittajille ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja tai lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:

  • ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
  • asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme

Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

 

Nouto lähimmästä postista

Kun tuotteen toimitustapa on nouto Postista, saat postista ilmoituksen tilauksen saapumisesta. 
Huom! Posti säilyttää tuotteita veloituksetta viikon (7 päivää) niiden saapumisesta, minkä jälkeen paketti palautetaan lähettäjälle.

 

Keltainen kuljetus 14 (Itella Express Business Day -paketti)

Osa toimitusmyyntituotteista toimitetaan Itellan Keltainen kuljetus 14 välityksellä. Tuotteen toimitustavaksi on merkitty Keltainen kuljetus 14 ja ainoastaan nämä tuotteet on mahdollista toimittaa ko. toimitustavalla. 

Tuote toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen arkipäivänä klo 14 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään
saapumisilmoitus ja lähetys on noudettavissa postista. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta jakeluyrityksen jälkeen, säilytetään lähetystä postissa saapumisviikon lisäksi 2 täyttä kalenteriviikkoa, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.

Nouto lähimmästä Matkahuollosta

Joitakin tilattavia tuotteita toimitetaan asiakkaalle myös lähimpään Matkahuoltoon. Toimitustapa on ilmoitettu tuotekortissa, kuten muutkin edellä mainitut toimitustavat.Matkahuollosta lähetetään tavallisesti tekstiviesti asiakkaan antamaan matkapuhelinnumeroon, kun tilaus on noudettavissa. Matkahuoltoon lähetetyt tilaukset voi vastaanottaa vain lähetykseen merkitty henkilö. Jos noutaja on joku muu, täytyy hänellä olla valtakirja.Pakettia säilytetään veloituksetta ilmoituspäivä sekä seuraavat neljä arkipäivää.

Nämä toimitusehdot koskevat ainoastaan Manner-Suomeen toimitettavia tilauksia.

Mikäli tuotteita tilataan Ahvenanmaalle, saaristoalueille tai ulkomaille, on syytä ottaa ensin yhteyttä myyntipalveluun, josta varmistamme onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.

Tuotekohtaiset, toimituspaikan maantieteellistä sijaintia koskevat erityisehdot ilmoitetaan aina tuotetietojen yhteydessä.

Osalla tuotteista on luvanvarainen asennus

Osa myymistämme tuotteista edellyttää luvat omaavan ammattilaisen tekemää asennusta. Mm. suuri osa myymistämme sähkötarvikkeista on sellaisia, jotka saa asentaa vain rekisteröity sähköalan ammattilainen. 

Tiettyjä pieniä sähkötöitä saa tehdä myös tavallinen sähkön käyttäjä, jos osaa varmasti tehdä ne oikein ja turvallisesti. Sähköasennuksista löytyy lisätietoa Tukesin sivuilta www.tukes.fi, mistä löytyy myös urakoitsijarekisteri, ja Tukesin oppaasta. Asiakkaan tulee perehtyä sähköasennusten turvallisuudesta annettuihin lakeihin ja määräyksiin.