Huhtikuun kampanjat auki! Tarjoukset voimassa enää:

Palautusoikeus

Joskus tilattu tuote ei olekaan ihan sitä mitä oli ajatellut tai mieli saattaa vain muuttua. Jos näin käy, voit palauttaa tilaamasi tuotteen 30 päivän sisällä sen vastaanottamisesta.

  • 30 päivän palautusoikeus
  • Enintään 60 x 60 x 100 cm / 25 kg palautukset maksuttomasti Postin kautta
  • Tuotteen tulee olla käyttämätön ja jälleenmyyntikelpoinen
  • Huomioi, että joillain tuotteilla on rajoitettu palautusoikeus
  • Rahapalautukset maksetaan 14 päivän kuluessa palautuksesta

Tee asiakaspalautus Postin kautta, jos palautettava tuote tai lähetys on kooltaan enintään 60 x 60 x 100 cm ja painaa alle 25 kg. Suuremmissa palautuksissa ota yhteys asiakaspalveluun palautusohjeiden saamiseksi.

Mikäli tilaamasi tuote on vahingoittunut kuljetuksessa tulee sinun aina ensiksi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja tehdä reklamaatio. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, olethan tässäkin tapauksessa ensin yhteydessä asiakaspalveluun.


Huomioi nämä asiat, kun palautat tuotteen

  • Palautusoikeus on voimassa kuluttaja-asiakkaille 30 vuorokautta tuotteen vastaanottamisesta.
  • Palautettavan tuotteen tulee olla virheetön ja jälleenmyyntikelpoinen. Myyntipakkauksen tulee olla siisti, eikä siihen saa tehdä merkintöjä.
  • Verkkokauppatilauksissa hyvitämme rahat samalla maksutavalla, jolla tilaus on tehty 14 päivän kuluessa palautuksesta. Showroom-tilauksissa rahat palautetaan tilille.
  • Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa ja kaikki tuotteeseen liittyvät tarvikkeet sekä käyttöohjeet tulee olla mukana ja kunnossa. Myös mahdolliset kaupanpäälliset tulee palauttaa.
  • Huomioi, että joillain tuotteilla on rajoitettu palautusoikeus. Tällaisia ovat esim. hygieniatuotteet ja mittatilaustuotteet.

Palautuksen tekeminen Postin kautta

  • Pakkaa ja suojaa palautettavat tuotteet huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksessa.
  • Varmista, että paketti on kooltaan enintään 60 x 60 x 100 cm ja painaa alle 25 kg. Huomioi myös, että paketin pisin sivu + ympärysmitta saa olla enintään yhteensä 300 cm. Mitat
  • Palautusosoite:
    Netrauta / Palautuskeskus
    Muuntotie 5
    01510 Vantaa
  • Liitä pakettiin mukaan palautuslomake tai kirjoita lomakkeessa pyydetyt tiedot erilliselle paperille. Huomaa, että ilman palautuslomakkeen tietoja palautusta ei voida käsitellä.
  • Toimita paketti Postin palvelupisteelle ja anna sopimustunnus 655153. Sopimustunnusta käytettäessä palautus on asiakkaalle maksuton.
  • Muista säilyttää Postista palautuksen yhteydessä saamasi lähetystunnus ja kuitti todisteena palautuksestasi.

Maksun palauttaminen

Tuotteen hinta palautetaan asiakkaalle sen jälkeen, kun Netraudan palautuskeskus on tarkastanut tuotteen kunnon sekä jälleenmyyntikelpoisuuden, ja toteaa sen täyttävän sopimusehdoissa määritetyt ehdot. Postitse palautettavien lähetysten käsittelyaika on noin kaksi viikkoa ja rahat maksetaan asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun palautus on vastaanotettu.

Verkkokauppatilauksissa maksu palautetaan samalla maksutavalla millä alkuperäinen tilaus on tehty. Showroom-tilauksissa maksu palautetaan asiakkaan tilille. Tilinumeron voi ilmoittaa asiakaspalveluun.

Mikäli maksutapana on ollut Svea Lasku, Svea lähettää hyvityslaskun, joka kumoaa alkuperäisen laskun. Mikäli lasku on jo maksettu, palautus tehdään tilisiirtona ja Svea pyytää tilinumeron. Jos kyseessä on Svea Erämaksu, rahan palautus näkyy uusimmalta erämaksulaskulta jäljellä oleva pääoma -kohdasta.

Rajoitettu palautusoikeus

Valikoimissamme on tuotteita joilla on rajoitettu palautusoikeus.

  • Mittatilaustuotteet (tuotteet jotka on valmistettu asiakkaan antamien mittojen mukaan, esim. ulko-ovet ja saunan lasiseinät) eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.
  • Määrämittaan leikatut tai katkaistut tuotteet (esim. metreittäin myytävät sähkökaapelit) eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.
  • Hygieniatuotteilla (esim. sähköhammasharjat ja kasvomaskit) palautusoikeus loppuu, kun myyntipakkaus avataan. Avaamaton hygieniatuote kuuluu palautusoikeuden piiriin.
  • Asennetulla tuotteella ei ole palautusoikeutta. Jos tuotteessa huomataan valmistusvika asennuksen jälkeen, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Tuotteen palauttaminen - Usein kysyttyä

Mitä teen, jos olen hukannut alkuperäisen tuotepakkauksen?
Tuotepalautus tulisi tehdä aina alkuperäisessä myyntipakkauksessa. Mikäli alkuperäinen myyntipakkaus puuttuu, voi sillä olla vaikutusta hyvitettävään summaan. Suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ennen palautuksen tekemistä.

Syötä tähän sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme ostoskorin sinulle.